Szabályok

A Mergadóban a szabályok a termékinformációk tömeges szerkesztésének egyik módját jelentik. Mindegyik szabály alkalmazható a feedben szereplő összes termékre, vagy a szűrőkre.

Tipp: A „Szabályok” oldalon a „Szabály létrehozása” gombra kattintással létrehozhat egy szabályt.

Fontos információk

A szabályok sorrendje

A szabályok fentről lefelé lépnek érvénybe, azaz ha néhány szabály funkciójukkal átfedésben van, akkor az alacsonyabban elhelyezkedőé a végső szó. A szabályok sorrendjét fel- és lehúzással módosíthatja.

Ideiglenesen le is tilthatja a szabályokat (a tiltás addig marad érvényben, amíg nem engedélyezi újra manuálisan), szerkesztheti, másolhatja vagy törölheti bármely szabályt.

Szabályok alkalmazása

Amikor módosít a Szabályokban, például, új szabályokat hoz létre, szerkeszt egy létező szabályt vagy töröl egy szabályt stb., akkor a "Szabályok alkalmazása" gombra kattintva a módosítások érvénybe lépnek. Ily módon a Mergado feldolgozza a végrehajtott módosításokat, és ellenőrizheti azokat a „Termékek” oldalon.

A szabályok alkalmazása után a Mergado automatikus szinkronizálásra vár, amely elküldi az új adatokat az árösszehasonlítóba. Ha szeretné, hogy adatai a lehető leghamarabb szinkronizálódjanak, akkor ezt megteheti kézi szinkronizálással is, a „Beállítások” oldalon az „Export újragenerálása” szekcióban, kattintson a „Módosítottak újragenerálása” vagy „Összes újragenerálása” elemre.

Ugyanazt az eljárást alkalmazhatjuk, ha jelentős változások történnének a bemeneti feedben, pl. árváltozások, és szeretne releváns adatokkal dolgozni.

Az árösszehasonlító ezután letölt minden információt az alkalmazott változásokkal és a legrelevánsabb adatokkal.

A szabályok típusai

A Mergadóban többféle szabály létezik. Itt található a felsorolás és a felhasználási példák.

Felülírás

Leírás

Ez a szabály teljesen felülírja az elem eredeti értékeit. Az egyik leggyakrabban használt szabály.

Használat

Ha van egy szűrő, amely az összes olyan terméket képviseli, amelynek MANUFACTURER elemében a Bosch Technologies kifejezés szerepel, de tudja, hogy a helyes név a Bosch lenne. Ebben az esetben létrehoz egy felülírási szabályt, beilleszti a helyes értéket, és alkalmazza ezt a szabályt a Bosch Technologies mentett szűrőbe. Beállítja a MANUFACTURER cél elemét is, és új értékként beilleszti a Bosch szöveget.

Hasonlóképpen használhatja a szabályt, ha az egyik elem tartalmát ki kell cserélni egy másikra - például a PRODUCT elemet a PRODUCTNAME helyett. Hozzon létre egy olyan szabályt az összes olyan termék kiválasztásához, amely felülírja az eredeti PRODUCT értékét a PRODUCTNAME-re (az elem hozzárendeléséhez használja a % címkét, a rendszer automatikusan felajánlja az elemeket önnek).

Keresés és helyettesítés

Leírás

Ez a szabály szöveget keres az elem tartalmában, és helyettesíti egy másik szöveggel. Nagyon hasznos szabály, amely lehetővé teszi a kifogásolható tartalom eltávolítását.

Használat

Előfordulhat, hogy webáruháza valami extra dolgot generál a terméknevekben. Például egy termék megnevezése lehet: Hannah Attaley a shop.cz e-shopon. Létrehoz egy Keresés és helyettesítés szabályt, és beállítja, hogy keresse ezt a szöveget: a shop.cz e-shopon, és helyettesíti azt egy üres értékkel. Ez a szabály lehetővé teszi a szövegek törlését a kiválasztott elemből, és csak a helyes megnevezést hagyja: Hannah Attaley.

Kategóriák tömeges átnevezése

Leírás

Sok webáruház saját kategóriacímkéket használ, de néhány árösszehasonlító egyértelműen meghatározza a CATEGORYTEXT elem tartalmát. Ez a szabály egyszerűbbé teszi Önnek a szerkesztést. A munka megkönnyítése érdekében ez a szabály lehetővé teszi több kategória szerkesztését is. A hozzáadott soroknak köszönhetően mindent el lehet menteni egy szabályként, ami sok munkát takaríthat meg.

Használat

Például, ha rendelkezik Csészék kategóriával, amely nem a teljes kategória megnevezés, írja be a bal oszlopba. A súgó a kategória pontos megnevezését javasolja a feed tartalma szerint. Ezután kezdjen el írni a jobb oszlopba, és a súgó automatikusan ajánlja az árösszehasonlító elérhető kategóriáit. A Google Shopping esetében a szó kiegészítése a következő kategóriát fogja adni: Otthon és kert> Konyha és étkezők> Evőeszközök> Drinkware> Kávé- és teáscsészék.

Tipp

Nem teljes bemeneti kategória is használható - például az webáruházban több kategóriája van a Pendrive méretük szerint, de a árösszehasonlítók csak egy kategóriája van ezeknek a lemezeknek. Az Ön kategóriái:

  • Pendrive | 4GB,

  • Pendrive | 8 GB és így tovább.

Ebben a szabályban az Pendrive-t állítja bemeneti kategóriaként. A Mergado megtalálja az összes kapcsolódó kategóriát. A kimeneti érték: Elektronika> Elektronikai kiegészítők> Számítógép alkatrészek> Adattároló eszközök> Pendrive.

Értékek tömeges felülírása

Leírás

Ez a szabály lehetővé teszi, hogy teljesen felülírja az eredeti elem értékeit egy másik elem értékei alapján. Ez egy nagyon sokoldalú és hasznos szabály, amelyet szintén gyakran használnak.

Használat

Ha különféle kattintásonkénti költségeket akarunk beállítani a különböző gyártók termékeire, ezzel a szabállyal ezt könnyen beállíthatjuk. A bal oldali oszlopban válassza ki a gyártót tartalmazó elemet (például a Heureka esetében ez a MANUFACTURER), és kattintson a kattintásonkénti költség beállító elemre a jobb oldali oszlopban (HEUREKA_CPC).

Ezután a bal oldalon elkezdhetjük beírni egy adott gyártó nevét. A Mergado azonnal elkezdi súgni a teljes nevét. Lehetőség van még a bal oldalon lévő "Kitölteni a bal oldalt" linkre kattintani, amely betölti az összes értéket a kiválasztott elemből.

A szükségtelen értékeket törölheti a törlés ikonnal. Ezeket figyelmen kívül is lehet hagyni. Ha a szabály jobb oldala nincs kitöltve, akkor az ilyen sor nem kerül mentésre. Az értékeket csak azoknak a soroknak a kitöltésére használhatja, amelyeket el akar menteni.

Példa

  • a bal oldalon az "Adidas" gyártó lesz ... jobb oldalon a kattintásonkénti költséget állítsuk be 50 - re

  • a bal oldalon a "Nike" gyártó lesz ... jobb oldalon a kattintásonkénti költséget állítsuk be 80 - ra

  • a bal oldalon a "Reebok" gyártó lesz ... jobb oldalon a kattintásonkénti költséget állítsuk be 110 - re

  • stb.

Tipp: A kategóriák tömeges átnevezése szabályhoz hasonlóan a bal oldali funkcióval a szövegnek csak azt a részét is megtalálja és írhatja le, amely a szabály bal oldalán kiválasztott elem értékeiben található.

Tömeges felülírás

Leírás

Ez a szabály lehetővé teszi, hogy teljesen felülírja az elem eredeti értékeit, és új értékeket állítson be, amelyek különböznek az egyes termékek kiválasztásánál. Ez minden egy szabályban. Szintén hasznos szabály, gyakori kihasználtsággal.

Használat

Ha felosztja termékeit a Termékek oldalon árszintekre (ár 10000-ig, 10000 - 30000, 30000 - 50000, 50000 felett), és különféle kattintásonkénti költségeket szeretne beállítani ezekre a szűrőkre, akkor mindezt könnyen beállíthatja a Tömeges felülírás szabályban.

Csak válassza ki az átírni kívánt elemet (például HEUREKA_CPC), majd válassza ki a kívánt termékválasztást a szabály bal oldalán. A jobb oldalon állítson be egy értéket a kiválasztott elemhez.

Példa

  • kiválasztott ár 10000-ig ... kattintásonkénti költség: 50

  • kiválasztott ár 10000 - 30000 ... kattintásonkénti költség: 80

  • kiválasztott ár 30000 - 50000 ... kattintásonkénti költség: 110

  • kiválasztott ár 50000 felett ... kattintásonkénti költség: 150

Tipp: A bal oldalon lévő "Kitölteni a bal oldalt" hivatkozásra kattintva automatikusan beolvassa az összes elérhető termékválasztékot. A szükségtelen értékeket törölheti a törlés ikonnal. Ezeket figyelmen kívül is lehet hagyni. Ha a szabály jobb oldala nincs kitöltve, akkor az ilyen sor nem kerül mentésre. Az értékeket csak azoknak a soroknak a kitöltésére használhatja, amelyeket el akar menteni.

Termék elrejtése

Leírás

Ez a szabály teljesen elrejti a Mergado kimeneti termékeit.

Használat

Az árösszehasonlítókon történő értékesítés esetén nem versenyképes áruk elrejtése a költségmegtakarítás egyik módja. Például a Mergado felhasználói azokra az árukra használják, amelyek hosszú szállítási idővel rendelkeznek. Ha egy konkurens webáruháznak raktáron van és hasonló áron hirdeti, akkor ebben az esetben nagy a valószínűsége annak, hogy az ügyfél a konkurens céget választja. A gyakorlatban például kiválaszt egy olyan terméket, amelynek DELIVERY_DATE értéke nagyobb, mint (például) 10, és rejtett szabályt alkalmaz rá.

Hasonlóképpen, ez a szabály akkor is hasznos lehet, ha a GLAMI-n hirdet, és webáruházában a divat cikkeken kívül más elemek is vannak. Ebben az esetben elrejti a CATEGORYTEXT elemen keresztül azokat a kategóriákat amelyek nem a divat cikkek közé tartozik, hogy csak a megfelelő termékek kerüljenek a GLAMI-ra.

Kattintásonkénti költség (CPC) beállítása

Leírás

Ez a szabály lehetővé teszi a CPC dinamikus beállítását az árösszehasonlító és az webáruház között. A jó CPC nagyon fontos a jó hirdetési eredmények eléréséhez.

Ez a szabály kétféle módon működhet:

  • A minimális CPC szerint: A szabály megmutatja az egyes kategóriákba tartozó áruk minimális kattintásonkénti költségét, és ezt az árat bármilyen összeggel megemelheti.

  • A termékek ára szerint: Itt adja meg a termék árának százalékos arányát amelyet felkínál kattintásonként. Egy konkrét példán így nézne ki: egy terméknél amely 5000 HUF-ba kerül, és a szabályban 1%-ot állított be, akkor a CPC ebben az esetben 50 HUF lesz.

Megjegyzés: Ha az ajánlott érték alacsonyabb, mint az árösszehasonlító által megengedett minimum, akkor automatikusan a minimális érték kerül beállításra.

Rövidítés, Betűtípus megváltoztatás, Kerekítés

Leírás

A rövidítés, a betűtípus megváltoztatása vagy a kerekítés szabályok nagyon egyszerűek és intuitívak. Funkciójukhoz semmit sem kell megadnunk.

Állítsa be az UTM paramétereket az URL-ben

Leírás

Ez a szabály segít megjelölni az URL-t a Google Analytics-nek.

Ennek a szabálynak a használatakor tudnia kell, hogy az UTM paraméterek bizonyos változásai a árösszehasonlító termékpárosítását és a Google Analytics információvesztését okozhatják.

HTML karaktereket eltávolítása

Leírás

Ez a szabály eltávolítja az elemek tartalmából a HTML-címkéket.

Használat

A termék címkéjében gyakran vannak tiltott HTML karakterek (DESCRIPTION elem). Valójában ezt vehetjük ún. rendetlenségnek a zárójelben, amelynek nincs helye a cimkében, és ez a szabály megszabadul tőle.

Számítás

Leírás

Ez a szabály lehetővé teszi a változókkal való számítások elvégzését.

Használat

A Mergadónak köszönhetően számításokat is beállíthatja (összeadás, kivonás, szorzás, osztás, zárójelek és változók).

Szállítási költség beállításai

Leírás

E szabály használatával könnyen beállíthatja a szállítási költségeket.

Használat

A szállítási költség kulcsfontosságú fegyver a webáruházak számára az árösszehasonlító weboldalakon. Ez a szabály segít abban, hogy könnyen beállíthassa szállítási költségeit, pontosan az Ön igényei szerint.

Termékleírás beállítása

Leírás

Ez a szabály segít a különféle termékleírások beállításában.

Használat

A PARAM paraméterek kulcsszerepet játszanak az árösszehasonlítón történő hirdetésben. Számos webáruház nem sorolja fel őket az XML formátumba, vagy nem írja be azokat helyesen.

A megfelelő kategória kiválasztása

Leírás

Ha több CATEGORYTEXT elemet használ egy bemeneti feedben, akkor ez a szabály kiválasztja a legmegfelelőbbet a kimeneti feedhez, és a többi elem kategória automatikusan elrejtésre kerül.

Adatfájl importálása

Leírás

Az Adatfájl importálása szabály használatával CSV-fájlt használhat a meglévő elemek szerkesztéseinek importálására. Ennek a szabálynak egy külön cikket szenteltünk.

Vissza a www.mergado.hu oldalhoz ››